לילה אחד, כשישב עם כעשרים חברים מכל קצוות עולם בבית אשר שכר בהודו, חש שאינו יכול לסבול יותר את הלהגים והשטויות אשר עליהם נסובים הדיבורים. מבלי לדעת מדוע שאל: "יש למישהו אולי תנ"ך?", חלק מהחברים צחקו, חלקם הביטו בו בפליאה. למחרת בבוקר מישהו העיר אותו משנתו (עד היום אינו יודע מי זה היה) ואמר לו: "ביקשת תנ"ך, הנה", הוא הניח אותו ליד איל והלך.
איל התחיל לקרוא את התנ"ך מראשו לסופו, חוזר שוב ושוב על הטקסט והרגיש שהוא סוחף אותו לתוכו, אף על פי שהמון דברים לא הבין. איל קרא אותו עשרות פעמים תוך כדי המשך החיפושים לאמת.
לאחר כשנתיים במזרח, עבר לאירופה שם המשיך לחפש. יום אחד, ראה את אחד העובדים שלו מניח תפילין. משום מה התעורר בו רצון עז להניח גם כן תפילין. איל העז פניו וביקש מהעובד להניח את התפילין. להפתעתו העובד נענה לו בשמחה וברצון. איל הבהיר לו שאין לו מושג איך עושים את זה, הוא לימד אותו בשמחה.
איל חזר לארץ אחרי כשנתיים באירופה. כאן פגש בחבר שחזר בתשובה, והתחיל ללמוד לבדו בעודו מנהל אורח חיים חילוני לחלוטין.
אט אט החל הלימוד לפעפע בו עד שהרגיש שרוצה ללמוד באופן מסודר. איל הצטרף לכולל אשר בו למד דוד שלו שהיה חוזר בתשובה. לאחר תקופה קצרה הציע לו הרב של הכולל ללכת ללמוד בישיבה. איל נכנס ללמוד בישיבת 'אורייתא' בבני ברק, ושם למד כשנה עד נשואיו.
שנים רבות שאיל לומד ומלמד תנ"ך ועומד בפני שאלות תלמידים על דמויותיהם של גדולי ישראל, שאלות שנובעות ממקורות חיצוניים ליהדות וגורמות לסילוף הדמויות. מתוך ניסיון מגמתי לעוות ולעצב מחדש את הזיכרון הקולקטיבי באשר למוסריותו של עמינו ומנהיגיו הנערצים. איל לקח את הספר המדובר וניסה לקרוא אותו, אולי אם הספר היה מדבר על דמות פיקטיבית, היה מסוגל לסיים את קריאתו, אך בגלל עצם הסילוף לא יכול היה להמשיך לקרוא…
איל רצה לגרש את החושך בצעקות. אך בלילה, כשצעק בליבו, נזכר שחושך מגרשים רק עם אור.
כשנתיים ארכה הכתיבה, בירור במקורות היהדות עד היכן שידי מגעת. תנ"ך, תלמוד, מדרשים, זוהר, מפרשי התנ"ך הראשונים והאחרונים. עשרות ומאות ספרים שליבנו, ביררו והבהירו את דמותו של דוד מלך ישראל.
הספר על חייו של דוד המלך יצא תחת הכותר "אהבת המלך דוד" וגרף תגובות נפלאות של מאות קוראים, אך תמיד עם השאלות: "מה עם שאר גיבורי התנ"ך? מה עם עוד ספרים?"
התחלתי בכתיבה על דמותו של משה רבנו ודורו, כתיבה שארכה עוד כשנתיים, שהפכה להיות הכותר "דור המדבר" אך בטרם יציאתו לאור עלתה השאלה: "למה אתה לא מתחיל מההתחלה?!" קפצתי למים הגועשים וכתבתי את "ימי בראשית", גם כן בערך שנתיים, התורה נכתבה. ידעתי כי מיד תעלה השאלה: "אבל מה עם יהושע ושופטים? צריכים לחבר את התורה עם דוד המלך!" מסע נפלא שארך עוד כשנתיים והספר ימי השופטים הוכן.
עתה יוצאים הספרים כסדרת "האוצרות האבודים", המגוללים את ימי העולם מהבריאה עד סוף ימיו של דוד המלך. השאלה: "מה עם ספרי מלכים?" ב"ה זכינו להוציא לאור את הספר השישי בסדרה שנקרא "שתי הממלכות" בטבת תשפ"ב (דצמבר 2021), טבת תשפ"ג (דצמבר 2022) זכינו להוציא לאור את הספר השביעי "מלחמות המלכים" ובסיון תשפ"ד (יוני 2024) זכינו להוציא לאור את הספר השמיני "חזיונות ומלכים" ובעזרת ה' ממשיכים לספר התשיעי...